2013. február 16., szombat

Pasta pomodoro (olívabogyóval)

Múlt hétvégén elvitt az uram ebédelni, az egyik kedvenc olasz éttermünkbe. :) Polipmártásos tésztát ettünk, de nekem hiányzott belőle valami. (pont úgy, mint amikor itthon készítek olasz tésztát, hazai alapanyagokból) Mindig is sejtettem, hogy paradicsomban és a fokhagymában rejlik a probléma, mert amíg kitartott az Olaszországból hozott, darabolt paradicsom konzervem, és méretes fokhagymám, addig nem volt ilyen gondom. Visszatérve az étteremre, a hiányérzetemet egy csipetnyi olíva olajos fokhagymával igyekeztem orvosolni, és akkor megvilágosodtam. :) Ez az ami mindig hiányzik! Tegnap este, kinyomtam egy csomó fokhagymát egy pici üvegbe, felöntöttem olíva olajjal. Tálaláskor egy fél kávéskanálnyit hozzákevertünk a tésztához, és így pazar lett!


Hozzávalók 2 személyre: 25 dkg spagetti tészta, 2 ek olíva olaj, 3-4 gerezd fokhagyma, 400 g darabolt konzerv paradicsom,  12 db fekete olíva bogyó,  pici cukor, só bors, 2 szál friss bazsalikom, 3 dkg parmezán sajt  

Elkészítés: A tésztát sós, lobogó vízben felteszem főni. (8-12 perc, tésztától függően, lsd. a csomagoláson) Míg a tészta fő, 2ek olívaolajon megfuttatom a kinyomott fokhagymát, ráöntöm a konzerv paradicsomot, sózom, borsozom, ha nagyon vad az íze pici cukrot adok hozzá. 10 percig rotyogtatom, majd beletépkedem a bazsalikomot, és beledobom a bogyókat. A leszűrt tésztát hozzáadom a mártáshoz, öntök hozzá 2 evőkanálnyit a tészta főzővizéből és 1-2 perc alatt jól összeforgatom. Tálaláskor + olíva olajos fokhagymát teszek az asztalra, hogy ki, ki ízlés szerint tehessen a tésztára. A kész pastát, parmezán forgáccsal kínálom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails