2013. január 8., kedd

Alma bomba süti

Aki ismer, tudja, hogy nem vagyok jóban az almával (és még jó néhány gyümölccsel). Olyannyira, hogy ha valaki kétszer egymás után kimondja a nevét, megfájdul a hasam. :) Kutyás barátnőm Timi, rendszeresen hoz magával korán reggel almát, amit a társaságomban fogyaszt el...........nézni sem bírom.. :)) Miért volt még is otthon 9 db alma? Nos, két hétvégén szavazta meg a családom, hogy diós-almás rétes legyen a desszert, de egyik hétvégén sem valósult meg, mert folyton megcsúsztam az ebéddel, így rajtam ragadt ez a hatalmas mennyiség. Tegnap hazamentem és láttam, hogy kicsit kezdik megadni magukat, így nem volt mese, valamit ki kellett találnom. Igyekeztem kalóriaszegény sütit készíteni, mert a karácsony nálunk sem múlt el nyomtalanul. Bátran állítom, hogy "alma utálóknak" is érdemes megkóstolni, mert nagyon finom lett! :)



Hozzávalók (24 cm-es tortaformához): 9 db alma megpucolva, lereszelve, jól kicsavarva, 5 db szép nagy tojás, 5 púpos ek cukor, vagy nyírfacukor (most utóbbival csináltam), 1 zacskó vaníliás cukor, 9 ek liszt, 10 dkg darált dió, 2 tk sütőpor, vaj és  édes morzsa a forma kikenéséhez, fahéjas porcukor a díszítéshez

Elkészítés: Az egész tojásokat, a cukrot és a vaníliás cukrot, robotgép segítségével kb. 3 perc alatt habosra keverem. Hozzá szitálom a sütőporos lisztet, óvatosan beledolgozom. Hozzáadom a diót és a reszelt almát és lazán összekeverem. A kész masszát kivajazott zsemlemorzsás tortaformába öntöm, 5 percig 250 fokos, 45 percig 180 fokos sütőben pirosra sütöm. Fahéjas porcukorral megszórva kínálom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails