2011. május 19., csütörtök

Vadas marhaszelet zsemlegombóccal "olasz" eljárással

Tudom, hogy ez így egy kicsit furán hangzik, de nem írhattam, hogy olasz módra, mivel nem ízén változtattam, csak más eljárással készült: sütőben, mint az osso buco. Az oka, hogy megint elúsztam a vásárlással és azt gondoltam, így talán picit hamarabb elkészül. Persze nem így lett, kb. egy negyed órát spóroltam, de nem bánom, hogy kipróbáltam, mert szerintem így finomabb lett.. :)


Hozzávalók 5-6 személyre: 1 kg marha fehérpecsenye, 5-6 db sárgarépa, 2 db fehérrépa, 1 nagy fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 dl fehér bor, 1 liter húsleves alapél (lehet kockából is), 1 pohár tejföl, 1ek liszt 3 db babérlevél, 10 szem egész bors, 2-3 ek barnacukor, 1-2 ek mustár, só


A zsemlegombóchoz: 25 dkg liszt, 1/2 tk szódabikarbóna, 2 zsemle, vagy 6 szelet toast kenyér,1 tojás, víz, só


Elkészítés: A húst 0,5 cm-es szeletekre vágom, befűszerezem sóval, borssal és forró serpenyőben, vaj és olíva olaj keverékén, minden a két oldalát arany barnára pirítom. Magas szélű tepsibe, sorba helyezem a hús szeleteket és félreteszem. A sárgarépát, fehér répát és a hagymát, 1/2 cm-es kockákra vágom. Egy méretes serpenyőben, felhevítem az olíva olajat, rádobom a hagymát, pár perc múlva a sárgarépát és a fehér répát is. Öt percig erős tűzön kevergetem, párolom. Még öt percig párolom majd a tűzről levéve a zöldséges raguval beborítom a hús szeleteket, úgy hogy azok elmerüljenek a raguban. Hozzáadom a fokhagymát, a babérlevelet és a borsot, ráöntöm a fehérbort, 8 dl húslevet és fóliával letakarom. Közepes hőfokú sütőbe teszem, és lassan párolom. Egy óra elteltével megnézem, ha a leve elpárolgott, akkor vízzel pótolom, visszatakarom és 180 fokon tovább sütöm még kb. 2 órát. Amikor elkészült, a húsokat, a babérlevelet és az egész borsokat kiszedem. A répás ragut egy magas falú lábosba öntöm, kézi mixerrel össze turmixszolom, majd hozzáadom a maradék 2 dl húslevet és a liszttel összekevert tejföllel behabarom. A barnacukrot egy pici lábosban 2 ek vízzel karamellizálom, majd a mustárral együtt a mártáshoz adom, ha szükséges, sózom.


A zsemlét kis kockákra vágom, pici olíva olajon megpirítom. Mielőtt leveszem a gázról egy fél deci vizet rálocsolgatok, majd elzárom (így nem lesz majd a gombócban sem olyan száraz) A lisztet a szódabikarbónával és a tojással összekeverem, és annyi vizet adok hozzá, hogy nokedli tészta állagú legyen. Belekeverem a zsemlekockákat és vizes kézzel kis gombócokat készítek, végül forró, sós vízben kifőzöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails