2011. február 22., kedd

Sült zöldségek

19 éves koromtól, 3 évig vegetáriánus voltam. Vicces, de egy virslis paprikás krumplin "buktam el" végül! ;) A párolt zöldségeknek annyi féle fajtáját ettem abban az időben, hogy azóta egyáltalán nem eszem meg. Őszintén szólva, sokáig sütve sem gondoltam rá, de Jamie Oliver olyan sokszor készített  gusztusosabbnál, gusztusosabb változatokat, hogy még is megkívántam :)



Hozzávalók: cukkini, sütni való apró krumpli, sárgarépa, 2-3 fej fokhagyma keresztbe kettévágva, barna csiperke gomba,  lilahagyma, vagy vöröshagyma négybe vágva, újhagyma, olíva olaj, só, frissen őrölt bros, friss rozmaring, kakukkfű. (lehet kész zöldség fűszerkeveréket is használni, de én akkor is szoktam tenni bele 2-2 szál rozmaringot és kakukkfüvet.) 

Egy másik fűszerezésben: só, bors, zsálya, babérlevél és rozmaring kerül bele. 


Elkészítés: Az összes zöldséget kb. azonos méretű, de eltérő formákra vágom. (kisebb répát lehet egybe hagyni) Sütőpapírral kibélelt cserép edénybe teszem (ez lehet sima tepsi is), meglocsolom olíva olajjal, sózom borsozom, hozzáadom a további fűszereket és jól összeforgatom. 200 fokos sütőben kb 1 óráig sütöm. Húsokhoz kiváló köret. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails