2010. december 16., csütörtök

Kandírozott narancshéj

Ez az első alkalom, hogy ilyet készítettem.  Hát,.....nem mondanám, hogy a legegyszerűbb kari ajándék. ;) Menet közben többször elszentségeltem, hogy "soha többet nem bigyózok ezzel!" és hogy "max 3 évente fogok nekiállni!", de sajnos most, hogy kész van, vissza kell vonnom. :) A csokoládéba mártási művelet úgy zajlott, hogy egyet raktam száradni, egyet megettem...... Nem mondom meg mennyi fogyott el! :)



Hozzávalók: 9 db narancs héja, 1/2 kg cukor, 2 l víz, jó minőségű étcsokoládé


Elkészítés: A narancsokat forró vízzel, szivaccsal alaposan megmosom. Egy éles késsel 4 helyen bevágom a héját és cikkenként eltávolítom a gyümölcsről.  (a gyümölcs húsából készíthetünk narancs lekvárt) A héjakról eltávolítom a fehér részét és egy teljes napig hideg vízben áztatom. A végleges formára vágom (én most háromszöget és harangokat) , vizet forralok, beledobom a narancs héjakat,  5 percig főzöm, majd leszűröm és hideg vízzel leöblítem. A fél kiló cukorból és a 2 l vízből szirupot főzök,  amikor felforr, beleteszem a narancs héjakat és folyamatosan kevergetve addig főzöm, míg üveges nem lesz (nem tudom pontosan mennyi idő, de órákban mérhető) . Rácsra teszem őket, hogy lecsepegjenek. Vízgőz fölött megolvasztom a csokoládét és a narancs héjak egyik felét belemártom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails